چرا طراحی سایت با وردپرس

امتیاز دهید

آیا می‌دانستید که وردپرس محبوب‌ترین پلتفرم وب‌سایت در جهان است؟ اگر به دنبال ساخت یک وب‌سایت هستید، چرا این کار را با وردپرس انجام نمی‌دهید؟ در این مقاله دلیل اینکه چرا طراحی سایت با وردپرس محبوب شده است را با هم بررسی می کنیم.

چرا طراحی سایت با وردپرس

وردپرس یک پلتفرم متن‌باز و رایگان است

وردپرس یک پروژه متن‌باز است که از سال ۲۰۰۳ آغاز به کار کرده و حالا نزدیک به ۲۰ سال است که با قدرت ادامه دارد. متن‌باز بودن به این معناست که شما می‌توانید آن را دانلود، استفاده و برای مطابقت با نیازهای خود تغییر دهید. این مورد یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های وردپرس است: شروع کار با آن کاملاً رایگان است.

هر کسی می‌تواند وردپرس را دانلود و نصب کند و طراحی سایت با وردپرس را مطابق با دیدگاه خود بسازد. این امر به ویژه برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، وبلاگ‌نویسان، یا هرکسی که به دنبال ایجاد فضایی آنلاین است، حیاتی است. البته، اگر می‌خواهید وب‌سایت خود را آنلاین کنید، نیاز به پرداخت هزینه برای یک دامنه و دریافت خدمات میزبانی دارید. اما می‌توانید ساخت وب‌سایت را به عنوان ساخت یک خانه در نظر بگیرید. ارائه‌دهنده خدمات میزبانی قطعه‌ای از زمین را برای شما فراهم می‌کند و دامنه شما، آدرس خانه‌تان است و وردپرس منابع لازم برای ساختن آن خانه را در اختیارتان قرار می‌دهد.

وردپرس یک پلتفرم متن‌باز و رایگان

طراحی سایت با وردپرس فوق‌العاده انعطاف پذیر است.

ما اشاره کردیم که وردپرس محبوب‌ترین پلتفرم وب‌سایت در جهان است و این کاملاً درست بوده و در واقع، وردپرس موتور محرک ۴۳٪ از وب‌سایت‌های دنیا است. هر نوع وب‌سایتی می‌تواند با استفاده از وردپرس راه‌اندازی شود، از وبلاگ‌های فردی گرفته تا وب‌سایت‌های بزرگ شرکتی. وب‌سایت‌هایی مانند سونی موزیک، نکس وب، مجله تایم و مایکروسافت نیوز همگی روی وردپرس کار می‌کنند و این فهرست ادامه دارد. این امر به دلیل مقیاس‌پذیری فوق‌العاده وردپرس امکان‌پذیر است. با ایجاد زیرساخت مناسب و منابع لازم، وب‌سایت شما می‌تواند به هزاران کاربر ثبت‌نام شده خدمت داده و میلیون‌ها بازدید صفحه ماهانه را پشتیبانی کند.

WordPress دارای جامعه بزرگی از کاربران و توسعه‌دهندگان است.

بدون وجود جامعه بزرگ، شگفت‌انگیز و دوستانه توسعه‌دهندگان و کاربران، وردپرس آن پلتفرمی نبود که امروز می‌شناسیم. این افراد از سرتاسر جهان جمع شده‌اند و برای اطمینان از دسترسی‌پذیری وردپرس برای همگان تلاش می‌کنند. هر کسی می‌تواند به این پروژه کمک کند. نکته جالب این است که برای پیوستن به این فعالیت‌ها نیازی به یک توسعه‌دهنده بودن ندارید؛ روش‌های بسیاری برای کمک وجود دارد.

فعالیت‌های همکاری و جامعه‌محور تنها به صورت آنلاین انجام نمی‌شود و رویدادهای آفلاین زیادی نیز وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، وردکم (WordCamp) را بررسی کنید. این یک کنفرانس درباره وردپرس است که در آن می‌توانید با سایر علاقه‌مندان و کمک‌کنندگان ملاقات کنید و سخنرانی‌های باتجربه‌ترین افراد در این حوزه را گوش دهید. مقیاس وردکم از گردهمایی‌های محلی در شهر شما تا رویدادهای بزرگ با حضور انبوه افراد متغیر است.

علاوه بر این، وجود چنین پایگاه بزرگ جامعه به این معنی است که اطلاعات زیادی برای طراحی سایت وردپرسی در دسترس است. همه این اطلاعات رایگان و قابل دسترسی هستند. اگر هرگونه سؤالی در مورد استفاده از پلتفرم داشته باشید، افراد زیادی وجود دارند که می‌توانید به آنها مراجعه کنید. احتمالاً باگ‌ها یا مشکلاتی که شما در وب‌سایت خود با آن‌ها مواجه می‌شوید، برای دیگران نیز هنگام استفاده از وردپرس پیش آمده است، بنابراین می‌توانند به شما کمک کنند.

طراحی سایت با وردپرس قابلیت سفارشی سازی دارد.

به لطف تنوع گسترده‌ای از تم‌ها و پلاگین‌ها، شما کنترل کامل بر وب‌سایت خود دارید و  در طراحی سایت با وردپرس حتی نیاز به یک خط کدنویسی نیز برای سفارشی سازی سایت تان ندارید. اگر تازه با وردپرس آشنا شده‌اید، ممکن است با مفهوم تم‌ها و پلاگین‌ها آشنا نباشید. به طور خلاصه:

  • تم‌ها: این‌ها الگوهایی هستند که می‌توانید از آنها برای تغییر طراحی پایه وب‌سایت خود استفاده کنید. مواردی مانند طرح وب‌سایت، رنگ‌ها، فونت و استایل متن تحت کنترل تم‌ها هستند.
  • پلاگین‌ها: شما آنها را نصب می‌کنید تا ویژگی‌ها و عملکردهای اضافی به وب‌سایت خود اضافه کنید. انواع شگفت‌انگیزی از پلاگین‌ها برای کاربردهای مختلف وجود دارد، از پلاگین‌های امنیتی، کشینگ، مدیریت فرم‌های تماس، ادغام با شبکه‌های اجتماعی و… هر ویژگی و عملکردی که در نظر دارید، احتمالاً پلاگین‌هایی برای آن وجود دارد.

این تم‌ها و پلاگین‌هاست که وردپرس را به یک پلتفرم قدرتمند برای ساخت وب‌سایت تبدیل می‌کند. شما می‌توانید هر نوع وب‌سایتی که می‌خواهید، بسازید. این می‌تواند یک وبلاگ برای فروش مواد غذایی، گالری عکاسی، سایت نمونه کارها یا یک انجمن آنلاین باشد. اگر می‌خواهید یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کنید، می‌توانید با نصب پلاگین ووکامرس این کار را انجام دهید و اگر می‌خواهید گزینه‌های پرداخت بیشتری برای فروشگاه آنلاین خود داشته باشید، پلاگین‌های زیادی برای آن وجود دارد. در نهایت، این امکان با وردپرس بی‌پایان است و راحتی و سرعت آن، قابل مقایسه با طراحی سایت با کدنویسی نیست.

وردپرس برای سئو عالی است.

وردپرس برای سئو (بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو) بسیار مناسب است و این تنها نظر ما نیست. گوگل و سایر موتورهای جستجو، وردپرس را به خاطر کد با کیفیت بالا و نشانه‌گذاری معنایی آن دوست دارند. همچنین پلاگین‌هایی مانند پلاگین Yoast SEO ما وجود دارند که کد و نشانه‌گذاری اضافی به وب‌سایت شما اضافه می‌کنند و به بهبود ارتباط آن با موتورهای جستجو کمک می‌کنند. علاوه بر این، سایت‌های وردپرسی مقیاس‌پذیر و بهینه‌شده برای دستگاه‌های مختلف از دسکتاپ تا موبایل هستند، بنابراین می‌توانید ترافیک را از منابع مختلف جذب کنید.

سرعت وب‌سایت نیز یکی دیگر از عوامل مهم برای سئو است. انتظار کشیدن برای بارگذاری یک سایت تجربه ناخوشایند است و اگر وب‌سایت شما کند باشد، قطعاً بر ترافیک و فروش شما تأثیر منفی خواهد گذاشت. خوشبختانه، وردپرس برای سرعت طراحی شده است. بیشتر تم‌های وردپرس موجود در بازار سبک هستند تا زمان بارگذاری را کاهش دهند. به علاوه، کارهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید در وردپرس انجام دهید تا سرعت وب‌سایت خود را بهبود ببخشید. این کارها شامل استفاده از پلاگین‌های کش، استفاده از شبکه تحویل محتوا برای سرویس‌دهی رسانه‌ها و… همگی به منظور اطمینان از این که بازدیدکنندگان شما به خاطر بارگذاری کند سایت ترک نکنند.

وردپرس برای سئو

وردپرس به طور منظم به‌روزرسانی می شود.

وردپرس به طور مکرر به‌روزرسانی‌هایی منتشر می‌کند. این به‌روزرسانی‌ها شامل به‌روزرسانی‌های امنیتی و نسخه‌های کوچک تا به‌روزرسانی‌های بزرگ است که طرز استفاده از وردپرس را متحول می‌کند. نسخه‌ای از وردپرس که امروز استفاده می‌کنیم، به طور قابل توجهی با وردپرس سال‌های قبل متفاوت است. این نسخه از نظر بصری بسیار بهتر و برای مبتدیان آسان‌تر است. ویژگی‌های بیشتری دارد و همه چیز بهتر با هم کار می‌کند. علاوه بر این، وردپرس همیشه در مورد تغییراتی که ایجاد می‌کند و همچنین برنامه توسعه محصول خود توضیح می‌دهد تا بدانید چه انتظاراتی باید از آن داشته باشید.

با وجود چنین پایگاه کاربری بزرگ، می‌توانید مطمئن باشید که وردپرس به این زودی‌ها ناپدید نخواهد شد. توسعه‌دهندگان به تلاش‌های خود در به‌روزرسانی این پلتفرم و افزودن ویژگی‌های جدید ادامه خواهند داد. این بدان معناست که استفاده از وردپرس به این معنی است که همیشه به به‌روزرسانی‌هایی دسترسی خواهید داشت که وب‌سایت‌های شما را ایمن‌تر و قدرتمندتر می‌کند.

امنیت طراحی سایت

امنیت طراحی سایت با وردپرس بسیار بالا است.

تلاش توسعه‌دهندگان وردپرس و سازندگان پلاگین‌ها کمک می‌کند تا امنیت وب‌سایت‌های وردپرسی تضمین شود. تأکید وردپرس بر امنیت با وجود یک تیم امنیتی اختصاصی قابل مشاهده است. این تیم بر روی بهبود امنیت پلتفرم و شناسایی و رفع هرگونه آسیب‌پذیری امنیتی قبل از اینکه به مشکلی تبدیل شود، کار می‌کند.

علاوه بر این، سازندگان پلاگین‌ها با ایجاد پلاگین‌های مختلف برای نیازهای امنیتی مختلف به این معادله کمک می‌کنند. برخی از این پلاگین‌ها شما را در برابر حملات brute force محافظت می‌کنند، بدافزارها را حذف می‌کنند و نظرات اسپم را مسدود می‌کنند. در حالی که برخی دیگر به پشتیبان‌گیری از وب‌سایت شما کمک کرده و احراز هویت دو عاملی و اجرای کلمات عبور قوی را فراهم می‌کنند.

سفارش طراحی سایت با وردپرس

همان‌طور که در این مقاله و در بررسی چرایی طراحی سایت با وردپرس گفته شد شما می‌توانید برای طراحی سایت حرفه ای با وردپرس که مخصوص به خود و کسب و کار سفارشی شده از خدمات وب سایت نوین استفاده کنید.

 

این مطلب را به اشترک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها