5 ترفند طراحی سایت فروشگاهی

امتیاز دهید

طراحی سایت فروشگاهی یکی از بهترین روش هایی است که می تواند به هر کسب و کاری کمک کند تا فروش خود را افزایش داده و مشتریان بیشتری را جذب کند. اما راه اندازی یک فروشگاه آنلاین موفق که بازخورد مناسبی از مخاطبین بگیرد و فروش بالایی داشته باشد، به راحتی امکان پذیر نیست. در این مقاله می خواهیم 5 ترفند طراحی سایت فروشگاهی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید از راه اندازی کسب و کار آنلاین خود بهترین نتیجه را بگیرید.

 

طراحی سایت فروشگاهی

 

5 ترفند برای طراحی سایت فروشگاهی موفق

فرقی نمی‌کند چه چیزی می‌فروشید و به چه کسی قصد فروش آن را دارید. اگر وب‌سایت شما نا مرتب باشد و جلوه‌ای غیرحرفه‌ای داشته باشد، بلافاصله خریدار را دلسرد خواهد کرد. شما می‌توانید شگفت‌انگیزترین محصولات دنیا را داشته باشید، اما اگر سایت شما ظاهر خوبی نداشته باشد، در لحظه‌ای که خریداران به سایت شما وارد می‌شوند، بیشتر مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد. طراحی نقش عمده‌ای در نرخ تبدیل وب‌سایت شما دارد.

در یک مطالعه اخیر که توسط روان‌شناس و محقق دکتر الیزابت سیلنس (دانشگاه نازنبریا) انجام شد، مشخص شد که ۹۴٪ از افراد به این نتیجه رسیدند که طراحی ضعیف وب‌سایت دلیل اصلی خروج آن‌ها از سایت بوده است. بهبود طراحی وب‌سایت شما کار دشواری نیست.

طراحی وب‌سایت خود را تمیز، حرفه‌ای و بدون شلوغی نگه دارید.

یک مثال عالی از طراحی سایت فروشگاهی، نایک است که در زیر می‌بینید که صفحه اصلی آن به‌خصوص تمیز و دارای پیامی قوی و به‌موقع است. اطمینان حاصل کنید که فروشگاه شما به‌خوبی بر روی دستگاه‌های موبایل کار می‌کند. خرید آنلاین از طریق دستگاه‌های موبایل مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها بسیار زیاد است.

 

طراحی سایت فروشگاهی، نایک

 

در واقع، در سال ۲۰۲۰، ۴۳٪ از تمام فروش‌های آنلاین در بریتانیا بر روی دستگاه‌های موبایل انجام شد که ارزشی سالانه برابر با ۲۹.۹۸ میلیارد پوند داشت.

بسیاری از کارشناسان خرده‌فروشی نیز اشاره کرده‌اند که قرنطینه جهانی ناشی از پاندمی، تمایل به خرید آنلاین را نسبت به بازدید از فروشگاه‌های فیزیکی افزایش داده است. بسیاری گفته‌اند که پاندمی آغازگر کاهش فروشگاه‌های خیابانی بود آن هم ده سال زودتر از زمانی که به طور طبیعی باید اتفاق می‌افتاد.

ارائه پیشنهادها و مشوق‌ها را فراموش نکنید

اگر هدف شما راه‌اندازی طراحی سایت فروشگاهی موفق است پیشنهاد های ویژه و تخفیف ها، باید بخشی از برنامه اصلی تان باشد. با ارائه چیزی بیشتر از رقبا به مشتریان خود که بسیار خوب است و نمی‌توان آن را از دست داد، می‌توانید خریداران بیشتری را برای خرید از شما تشویق کرده و فروش خود را بهبود بخشید.

این کار می‌تواند به اشکال مختلفی انجام شود، از جمله:

  • کدهای تخفیف
  • اقلام در یک دسته فروش
  • ارائه حمل‌ونقل رایگان هنگام خرید حداقل مبلغ
  • ارائه یک محصول رایگان
  • اجرای پاداش وفاداری
  • خرید یک محصول و دریافت دومی رایگان
  • خرید یک محصول برای ورود به یک مسابقه

پیشنهادها می‌توانند دقیقاً به شکلی که نیاز دارید، ساختاربندی شوند. برای هر نوع پیشنهاد یا مشوقی که ارائه می‌دهید، یک عنصر کلیدی این است که اطمینان حاصل کنید که به‌خوبی برای آن‌ها بازاریابی می‌کنید. اینکه مشوق یا تخفیفی داشته باشید؛ اما هیچ‌کس از آن خبر نداشته باشد، فایده‌ای ندارد.

 

ساختاربندی سایت فروشگاهی

 

اگر می توانید حمل و نقل رایگان داشته باشید

چند بار پیش آمده که به یک وب‌سایت رفته‌اید و تصمیم به خرید چیزی گرفته‌اید، اما در مرحله پرداخت متوجه شده‌اید که باید هزینه حمل‌ونقل را بپردازید؟ این می‌تواند مانع بزرگی برای فروش باشد، آن کالای ۲۰ پوندی اکنون با هزینه‌های حمل‌ونقل ۲۵.۹۵ پوند شده است.

اگر بتوانید حمل‌ونقل رایگان را به طراحی سایت فروشگاهی خود اضافه کنید و این موضوع را در سرتاسر سایت خود نشان دهید، راهی عالی برای تشویق خریداران به خرید است. همچنین فراموش نکنید که عناوین و توضیحات متا را به‌خوبی تنظیم کنید، تا وقتی مردم به‌صورت آنلاین جستجو می‌کنند، بتوانند ببینند که شما حمل‌ونقل رایگان ارائه می‌دهید. نمایش حمل‌ونقل رایگان قبل از ورود هر کسی به سایت، مشوق خوبی برای تشویق به کلیک روی وب‌سایت شماست. در حالی که بسیاری از صاحبان فروشگاه احساس می‌کنند که حمل‌ونقل رایگان به حاشیه سود آنها آسیب می‌زند، در واقع بالعکس می‌تواند به آنها کمک کند.

  • تقریباً ۶۶٪ خریدارانی که آنلاین خرید می‌کنند ارزان‌ترین روش حمل‌ونقل را ترجیح می‌دهند.
  • تقریباً ۶۰٪ از خریداران خرید یک محصول را به دلیل هزینه‌های حمل‌ونقل رها می‌کنند.
  • ۹۰٪ از خریداران گزارش می‌دهند که به دلیل حمل‌ونقل رایگان ترغیب به خرید می‌شوند.
  • اگر یک روش حمل‌ونقل رایگان را پس از رسیدن به یک آستانه فروش ارائه دهید، ۵۸٪ محصولات اضافی را به سبد خرید خود اضافه خواهند کرد تا واجد شرایط حمل‌ونقل رایگان شوند.

در زیر نشان داده شده است که چگونه آمازون به طور قابل توجهی بر روی ارائه حمل‌ونقل رایگان تأکید می‌کند، این یک نقطه فروش عالی است.

 

سایت فروشگاهی آمازون

 

خریداران را تشویق کنید برای محصولات نظر بدهند

نظرات محصولات برای هر وب‌سایت فروش آنلاین بسیار مهم هستند. خریداران دوست دارند نظرات دیگران را درباره محصولات بخوانند؛ این نظرات به ایجاد اعتماد نسبت به آنچه شما می‌فروشید کمک می‌کنند. امتیازات و نظرات محصولات شما به خریداران این فرصت را می‌دهد که افکار دیگران را درباره محصول مطالعه کنند. مگر اینکه شما یک فروشگاه فیزیکی داشته باشید که به طور هم‌زمان با وب‌سایت شما کار کند، در غیر این صورت خریداران شما به‌راستی فرصتی برای دیدن آنچه که یک محصول در دنیای واقعی است، ندارند. اینجاست که نظرات وارد عمل می‌شوند.

نظرات و امتیازات محصولات به طور چشمگیری اعتبار شما را افزایش می‌دهند. خریداران آنلاین نمی‌توانند فروشندگان را به‌صورت حضوری ملاقات کنند، بنابراین به بازخورد خریداران دیگر برای ارزیابی فروشندگان متکی هستند. امتیازات در صفحات محصول زمان مصرف‌کنندگان را صرفه‌جویی می‌کند و به‌سرعت نشان می‌دهد که دیگر مشتریان درباره محصول چه نظری دارند.

تحقیقات انجام‌شده توسط Search Engine Land نشان می‌دهد که نظرات محصولات چگونه بر فروش آنلاین تأثیر می‌گذارند و نتایج خود گویای همه چیز هستند:

  • ۹ نفر از ۱۰ نفر هنگام جستجوی محصولات و خدمات، نظرات آنلاین را می‌خوانند.
  • ۶۷٪ از مصرف‌کنندگان گفته‌اند که تا ۶ نظر را مطالعه می‌کنند.
  • ۷۲٪ از مصرف‌کنندگان می‌گویند که نظرات مثبت باعث می‌شود بیشتر به یک کسب‌وکار اعتماد کنند.
  • ۸۸٪ از مصرف‌کنندگان می‌گویند که به نظرات آنلاین به اندازه توصیه‌های شخصی اعتماد دارند.

بنابراین، می‌توانید ببینید که نظرات چقدر در طراحی سایت فروشگاهی مهم هستند.

چگونه از نظرات در طراحی سایت فروشگاهی استفاده کنیم؟

نظرات زمانی خوب عمل می‌کنند که تعداد زیادی در سایت شما وجود داشته باشد؛ یک یا دو نظر تأثیر زیادی ندارد. اگر مردم از خرید خود راضی باشند، معمولاً نظراتی نمی‌گذارند، زیرا فقط خوشحال هستند. از درخواست از خریداران برای گذاشتن نظرات نترسید و آن‌ها را به طور فعال تشویق کنید. اگر می‌توانید مشوق‌هایی مانند یک مسابقه یا امتیاز وفاداری برای یک نظر ارائه دهید، مشتریان در این حالت بیشتر تمایل به گذاشتن نظر خواهند داشت.

در مثال زیر از Argos، آن‌ها نظرات محصولات خود را در صفحات دسته‌بندی حتی بالاتر از قیمت نشان می‌دهند. به طور طبیعی، چشمان شما قیمت و نظرات دیگران را می‌بیند. آیا شما بیشتر تمایل به خرید چیزی با نظر پنج ستاره نخواهید داشت؟

 

 سایت فروشگاهی Argos

 

پشتیبانی از مشتری را در درجه اول اهمیت قرار دهید

صرف‌نظر از آنچه می‌فروشید، مشتریان باید احساس کنند که پس از خرید از شما پشتیبانی دارند. آن‌ها باید بدانند که اگر مشکلی داشته باشند، شما در کنار آن‌ها خواهید بود. شما چند گزینه در این زمینه پیش رو دارید: یا پشتیبانی آنلاین از طریق خدمات چت زنده ارائه دهید، یا شماره تلفنی ارائه کنید، یا فقط یک فرم ارتباط خوب داشته باشید که به آن‌ها اجازه می‌دهد به شما ایمیل بزنند.

نتیجه گیری

شما همواره می‌توانید برای طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت وردپرس و راه اندازی هر نوع کسب و کار آنلاین به وب سایت نوین سایت مراجعه کرده و از خدمات حرفه‌ای ما استفاده کنید.

 

این مطلب را به اشترک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

Fatal error: Uncaught TypeError: strtoupper() expects parameter 1 to be string, null given in /home/hoomzi/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php:140 Stack trace: #0 /home/hoomzi/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php(140): strtoupper(NULL) #1 /home/hoomzi/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php(107): WP_Rocket\Engine\Optimization\LazyRenderContent\Frontend\Processor\Dom->add_hash_to_element(Object(DOMElement), 2, '<!doctype html>...') #2 /home/hoomzi/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Controller.php(150): WP_Rocket\Engine\Optimization\LazyRenderContent\Frontend\Processor\Dom->add_hashes('<!doctype html>...') #3 /home/hoomzi/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Controller.php(119): WP_Rocket\Engine\Optim in /home/hoomzi/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php on line 140