چطور یک فروشگاه 24 ساعته باشیم؟

امتیاز دهید

این روزها تقریباً همه چیز را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهیم و استفاده از خدمات شبانه روزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به همین دلیل، اگر خدماتی که ارائه می دهید شبانه روزی است بهترین زمان برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک همین امروز است. با طراحی سایت فروشگاهی می توانید از مزایای راه اندازی یک فروشگاه  24 ساعته بهره مند شوید و در تمام ساعات شبانه روز در دسترس مشتریان تان باشید.

راه اندازی یک وب‌سایت تجارت الکترونیکی به شما این امکان را می‌دهد که برند خود را بسازید، با مشتریان بیشتری ارتباط برقرار کنید و محصولات بیشتری بفروشید، اما تنها در صورتی که طراحی سایت فروشگاهی شما مناسب باشد می توانید به اهدافی که برای برندتان تعیین کردید دست پیدا کنید.

در این مقاله می خواهیم به این سوال مهم که چطور یک فروشگاه 24 ساعته باشیم؟ پاسخ بدهیم.

طراحی سایت و فروشگاه 24 ساعته

 

طراحی سایت و فروشگاه 24 ساعته

اگر برای شما هم سؤال است که اهمیت طراحی ‌سایت چیست باید گفت که اولین قدم برای ایجاد یک فروشگاه 24 ساعته و موفق، طراحی کاربرپسند وب سایت شما است. البته در کنار طراحی جذاب و حرفه ای، پشتیبانی آنلاین نیز بسیار حیاتی و مهم است.

طراحی خوب سایت به معنای استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها، تصاویر، کلمات و گرافیک‌های مناسب برای قانع کردن بازدیدکنندگان به خرید است. طراحی وب‌سایت شما باید مشتریان بالقوه را جذب کرده و تجربه کاربری عالی را به آنها ارائه دهد و فروشگاه شما را در بهترین حالت به نمایش درآورد؛ بنابراین، وب‌سایت شما نه تنها باید زیبا به نظر برسد و با برند شما همخوانی داشته باشد، بلکه باید بازدیدکنندگان وب‌سایت را به عمل وادار کند و آنها را ترغیب به خرید محصولاتتان کند.

چه شما یک صاحب کسب‌وکار با سابقه باشید که به دنبال یک فرصت جدید است یا یک چهره تازه در دنیای خدمات رسانی که آماده‌اید تا پیشرفت کنید، باید بدانید که افتتاح یک فروشگاه 24 ساعته نیازمند پیش‌بینی استراتژیک و تعهد است.

چطور یک فروشگاه 24 ساعته باشیم؟

 

چطور یک فروشگاه 24 ساعته باشیم؟

انتخاب یک مفهوم یا موضوع یکی از نخستین مراحل در راه‌اندازی یک فروشگاه است، زیرا این تصمیم تعیین می‌کند که چه نوع محصولاتی را عرضه می‌کنید، چیدمان و طراحی فروشگاه چگونه خواهد بود و چه نوع مشتریانی را جذب خواهید کرد. این تصمیم همچنین تأثیر قابل توجهی بر انتخاب محل، طراحی فروشگاه، انتخاب موجودی، استراتژی قیمت‌گذاری و تلاش‌های بازاریابی شما خواهد داشت. یک مفهوم و موضوع به‌خوبی تعریف‌شده می‌تواند به فروشگاه شما کمک کند تا در یک بازار رقابتی متمایز بوده و مشتریان هدف شما را جذب کند.

به موضوع خود به‌عنوان تمی برای داستان فروشگاهتان فکر کنید که با محصولاتی که انتخاب می‌کنید و فضایی که ایجاد می‌کنید آن را پرورش می‌دهید.

انتخاب مخاطب هدف

 

فروشگاه 24 ساعته و انتخاب مخاطب هدف

وقتی که اقدام به افتتاح یک فروشگاه می‌کنید، در نظر گرفتن مخاطب هدف برای آن بسیار حائز اهمیت است. برای مثال، اگر هدف شما خدمت به دانشجویان دانشگاهی است، فروشگاه شما بهتر است که اقلامی نظیر وعده‌های غذایی آماده با قیمت مناسب، نوشیدنی‌های انرژیک و تنوعی از تنقلات را عرضه کند. مکان فروشگاه را نیز نزدیک خوابگاه‌ها یا ساختمان‌های دانشگاه انتخاب کنید تا قابلیت دسترسی آسان‌تری برای مشتریان داشته باشید.

برعکس، اگر بازار هدف شما حرفه‌ای‌های مشغول به کار هستند، بهتر است بر روی ارائه گزینه‌های سالم و آماده به مصرف، ساندویچ‌ها یا غذاهای گرم و قهوه‌های درجه یک تمرکز کنید. طراحی فروشگاه می‌تواند شیک و مدرن باشد و در یک منطقه تجاری یا نزدیک به مجتمع‌های اداری قرار بگیرد. درهرحال درک مخاطب ضروری است؛ زیرا بر هر جنبه‌ای از فروشگاه شما به راحتی تأثیر می‌گذارد؛ از موجودی و چیدمان فروشگاه گرفته تا استراتژی‌های بازاریابی که به کار می‌برید. این موضوع به نوعی مشابه سفارشی‌سازی یک خدمت است؛ شما نیازها و علایق مشتریان خود را قبل از راه‌اندازی فروشگاه در نظر می‌گیرید.

علاوه بر این، آگاهی از مشتریان به شما این امکان را می‌دهد که به طور مؤثرتری با آنها ارتباط برقرار کنید. اگر بدانید که به چه کسانی قرار است خدمات ارائه کنید، می‌توانید بهترین کانال‌ها و پیام‌ها را برای بازاریابی خود انتخاب کنید. برای مثال، اگر هدف شما مسافران هستند، بهتر است که در ایستگاه‌های حمل‌ونقل محلی یا در وسایل حمل‌ونقل عمومی تبلیغات خود را انجام دهید.

شناخت و همراهی با ترندهای بازار در فروشگاه های 24 ساعته

وقتی که به فکر افتتاح یک فروشگاه 24 ساعته موفق هستید، آگاهی از روندهای نوظهوری که مصرف‌کنندگان انتخاب و رعایت میکنند برای کسب‌وکار شما بسیار حائز اهمیت است. این روندها و ترندهای مصرف‌کنندگان مانند پنجره‌ای است که به آنچه مشتریان در حال حاضر به آن علاقه‌مند هستند و برایشان اهمیت دارد، باز میشود. با هماهنگ کردن فروشگاه خود با این روندها، می‌توانید یک پایگاه از مشتری متنوع را به خود جذب کنید که به دنبال جدیدترین و مرتبط‌ترین تجربیات خرید با این ترندها و روندها هستند. علاوه بر این، ارائه محصولات و خدماتی که با ترندهای جاری بازار همخوانی دارند به فروشگاه شما کمک می‌کند تا از رقبای سنتی‌تر خود متمایز شود.

از ترندها و روندهای محبوب این روزهای بازار، افزایش علاقه به محصولات محلی است که از اقتصاد محلی حمایت کرده و تأثیرات زیست‌محیطی حمل‌ونقل در مسافت‌های طولانی را کاهش می‌دهد. فروشگاه‌های معتبر همچنین در حال تبدیل شدن به محیط‌های فناوری محور تر نیز هستند، با ادغام گزینه‌های پرداخت دیجیتال و آنلاین گزینه‌های بیشتر و آسان‌تری برای بهبود تجربه مشتری‌های خود ایجاد کنید.

علاوه بر این، با افزایش اهمیت پایداری، فروشگاه‌هایی که شیوه‌های دوستدار محیط ‌زیست را پیاده‌سازی می‌کنند، مانند کاهش استفاده از پلاستیک و ارائه بسته‌بندی‌های قابل بازیافت، مورد توجه خریداران آگاه به حفظ محیط‌زیست قرار می‌گیرند.

مزایای طراحی سایت فروشگاه 24 ساعته

 

مزایای طراحی سایت فروشگاه 24 ساعته

در زیر به برخی از مزایای داشتن فروشگاه آنلاین همراه با یک فروشگاه فیزیکی 24 ساعته اشاره می‌کنیم که عبارتند از:

  • دسترسی 24 ساعته: در هر زمان از شبانه‌روز مشتریان می‌توانند به محصولات شما دسترسی داشته باشند و به راحتی خرید کنند، که این امر به افزایش فروش شما کمک بسیاری می‌کند.
  • تجربه راحت‌تر: به مشتریان شما این امکان را می‌دهد تا به آسانی از طریق سایت، محصولات را مشاهده، مقایسه و خریداری کنند، بی‌آنکه به مراجعه حضوری نیازی داشته باشند.
  • گستردگی بازار: با داشتن یک وب‌سایت فروش آنلاین، به راحتی می‌توانید به مشتریانی خارج از منطقه جغرافیایی که فروشگاه فیزیکی شما در آن قرار دارد، دسترسی پیدا کرده و بازار خود را گسترش دهید.
  • بهبود ارتباط با مشتریان: از طریق فروش آنلاین می‌توانید با استفاده از ایمیل‌ها، پیامک‌ها و شبکه‌های اجتماعی، به صورت مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و در مورد نیازها و کالاها یا خدمات مورد پسندشان بیشتر بدانید.
  • بروز رسانی آسان: به راحتی می‌توانید موجودی محصولات، قیمت‌ها و اطلاعات مربوط به فروش‌ها و تخفیف‌ها را در وب سایت خود به روز کنید.
  • تحلیل داده‌ها: با استفاده از ابزارهای تحلیلی، می‌توانید رفتار مشتریان را بررسی کرده و تصمیمات استراتژیک بهتری اتخاذ کنید.
  • تسهیل در مدیریت موجودی: با یک سیستم آنلاین، می‌توانید موجودی کالاها را به طور مؤثرتری مدیریت کرده و از کمبودها یا اضافه‌های غیرضروری جلوگیری کنید.

نتیجه گیری

همان‌طور که بررسی شد، طراحی یک سایت فروش آنلاین حرفه ای برای داشتن یک فروشگاه 24 ساعته بسیار مهم و حیاتی است.

راه اندازی یک سایت برای تکمیل فروشگاه 24 ساعته شما نه تنها به افزایش درآمد شما کمک می‌کند؛ بلکه به بهبود تجربه مشتری از خرید از شما نیز می‌انجامد. شما همواره می‌توانید برای طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت وردپرس خود به وب سایت نوین مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده کنید.

منابع

این مطلب را به اشترک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

Fatal error: Uncaught TypeError: strtoupper() expects parameter 1 to be string, null given in /home/hoomzi/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php:140 Stack trace: #0 /home/hoomzi/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php(140): strtoupper(NULL) #1 /home/hoomzi/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php(107): WP_Rocket\Engine\Optimization\LazyRenderContent\Frontend\Processor\Dom->add_hash_to_element(Object(DOMElement), 2, '<!doctype html>...') #2 /home/hoomzi/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Controller.php(150): WP_Rocket\Engine\Optimization\LazyRenderContent\Frontend\Processor\Dom->add_hashes('<!doctype html>...') #3 /home/hoomzi/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Controller.php(119): WP_Rocket\Engine\Optim in /home/hoomzi/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php on line 140